گزارش رئیس اداره روابط عمومی سازمان جوانان از فعالیت های خبری این سازمان در ایام اجرای طرح نوروزی/ تولید ۴۰۰ عنوان خبر، تشکیل شبکه رابطان خبری/ رتبه دوم انعکاس اخبار جمعیت در رسانه ها

بر اساس پژوهش انجام شده توسط اداره کل روابط عمومی جممعیت هلال احمر در خصوص اخبار منتشر شده از فعالیتهای جمعیت هلال احمر دربازه زمانی 25 اسفندماه 1396 لغایت 16 فروردین ماه 1397 اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور به نقل از رئیس سازمان جوانان با فراوانی 281 خبر در رده دوم فراوانی اخبار جمعیت هلال احمر در رسانه ها قرار گرفت.

 

مدیر روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر افزود: در این پژوهش که با شاخص های نفوذ رسانه ای، جهت گیری اخبار، و شناخت منابع و عناصر اخبار منتشره صورت گرفته است، خبری در خصوص اندازه گیری فشار خون مسافران نوروزی توسط پایگاه های سلامت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به نقل از رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بیشترین انعکاس خبری را در رسانه ها داشته است.

مسعود آسیما افزود: در بخش اطلاع رسانی برگزاری طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال ۱۳۹۷ با تشکیل ستاد خبری متشکل از رابطان خبری استانی و شهرستانی و خبرنگاران ستادی بیش از ۴۰۰ عنوان خبر تولید و در اختیار رسانه ها قرار گرفت. همچنین
 ایجاد شبکه رابطان خبری از بین جوانان داوطلب جهت انعکاس اخبار طرح
 انتشار گزارش تصویری از فعالیت های استانی و ستادی در سایت سازمان جوانان
 ساخت تیزر کمپین نه به تصادفات (۲ دقیقه ای ) و پخش آن از شبکه های استانی سیمای جمهوری اسلامی به تعداد ۸۰۰ برنامه
 مشارکت در برنامه تلوزیونی پربیننده دورهمی و انتقال پیام کمپین به مردم
 انتشار، خبر و عکس و فیلم در کانال تلگرامی سازمان جوانان با رویکرد اطلاع رسانی فعالیت ها
 انتشار خبر و عکس، صوت و فیلم در کانال تلگرامی بهرفت با رویکرد اطلاع رسانی کمپین نه به تصادفات
 انتشار مطلب در صفحه اینستاگرام سازمان جهت اطلاع رسانی طرح
 انتشار بسته های پیامکی
 انتشار روزانه اخبار در رسانه های جمعی، خبرگزاری ها و گفتگو مسئولان با رادیو
 انتشار طرح های اینفوگرافی آمار و فعالیت های ابتکاری جوانان هلال احمر با موضوع بهرفت
 تولید برنامه صوتی با عنوان رادیو سفر سالم توسط جوانان داوطلب
 توزیع نشریات در رده سنی کودکان و جوانان در چادرهای سازمان جوانان
 توزیع تقویم در بین دانش آموزان
 معرفی شبکه قصه گوی رایگان سازمان جوانان (مهرگویان) به کودکان
 توزیع لوح فشرده قصه ماه پیشونی و دیو هفت چهره باهدف ترویج کارهای خوب در بین کودکان

از مهمترین فعالیت های اداره روابط عمومی سازمان جوانان در طول اجرای هجدهین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال ۱۳۹۷ بوده است.

آسیما ادامه داد: همچنین با همکاری معاونت امور استان های سازمان صداوسیما در طی اجرای هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی کلیپ «کمپین نه به تصادفات» ۸۰۰ مرتبه از ۳۲ شبکه سیمای استان ها پخش شد.

مسئول برگزاری کمپین نه به تصادفات جاده ای جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سال جاری آقای مهران مدیری هنرمند مردمی و محبوب صداوسیما به پیشنهاد شورای راهبری این کمپین و با حکم رییس جمعیت هلال احمر به عنوان سفیر «کمپین نه به تصادفات» معرفی شد و پیام های این کمپین را در برنامه تلوزیونی دورهمی که از برنامه های پر بیننده صداوسیما در ایام نوروز بود، به گوش مخاطبان رساند.